تعمیر و بازسازی جداول شهری توسط ملات‌های تعمیری آنیل بتون

تعمیر و بازسازی جداول شهری توسط ملات ترمیمی راهکاری مناسب برای سرعت بخشیدن به فرآیند زیباسازی شهرها می باشد. اصلاح شکستگی ها و ترمیم جداول توسط پودرهای سیمانی به جای تعویض سازه های بتنی مانع محدودیت های ترافیکی و صرف هزینه های مازاد می گردد.

جداول شهری و مشکلات آنها:

جدوال شهری مصالح پرکاربرد در طراحی و جدا سازی فضا های شهری امروز در انواع مختلف با استفاده از بتن در کارگاه ها تولید شده و به مصرف می رسند. قرار گیری این مصالح در معرض انواع عوامل مخل مانند بارش های جوی، نمک های سطحی که در هنگام بارش نزولات در سطح مسیر ها پاشیده می شود، انواع آلودگی های روغنی و اسیدی که از ماشین آلات و غیره به سطح این مصالح ریخته می شود و عوامل دیگری که همگی می تواند موجب خوردگی و از بین رفتن سطح این مصالح و ایجاد چهره زشت در سطح شهر شود، موجب می شود که نگهداری از این مصالح در سطح شهر امری حیاطی باشد.

عوامل و علت های اصلی آسیب پذریری جداول شهری:

  • قرار گرفتن در معرض مداوم رطوبت و آلودگی های مختلف اسیدی و روغنی

جداول شهری به واسطه محل اجرای آنها در معرض مستقیم مداوم رطوبت و آلودگی های سطح شهر هستند. در صورتی که این مصالح از کیفیت لازم برخوردار نباشد به سرعت در سالهای اول اجرا دچار آسیب های شدید خودرگی، ریزش و از تخریب می شود. از بین رفتن لایه رویه جدول که به نوعی سطح سیقلی آن هست روند از بین رفتن این مصالح را سرعت می بخشد. لذا می توان گفت صیقلی بودن و آب گریز بودن سطح جدول می تواند مقاوت آن را در برابر عوامل مخل اسیدی و روغنی بیشتر نماید.

  • عدم عمل آوری مناسب هنگام تولید و کیفیت پایین مصالح تشکیل دهنده:

کیفیت کم بتن چه در مواد تشکیل دهنده و فرآیند تولید و چه به علت اجرای نامناسب به مرور زمان باعث فرسوده شدن و تخریب آن می شود. از جمله ی این آسیب ها می توان به انواع ترک ها ، خوردگی، شکستگی و … اشاره کرد.  ترمیم غیراصولی سازه های بتنی موجب می شود تا بتن تحت تأثیر عوامل خارجی دچار آسیب های بیشتر گردد.

 

راهکارهای مراقبت از جداول بتنی سطح شهر:

  • رنگ آمیزی سطح جداول با رنگ های مناسب روغنی
  • اجرای مناسب کفسازی ها و جدوگیری از حوضچه شدن آب در اطراف جداول شهری
  • استفاده از جداول شهری با کیفیت شرکت های معتبر

 

از روش های اصلاح جداول شهری آسیب دیده:

 به طور کلی می توان به دو دسته ترمیم جداول با ملات پلیمری شرکت آنیل بتن و یا  تعویض جداول شهری با جدول جدید اشاره کرد

  • ترمیم جداول بتنی با مواد پلیمری شرکت آنیل بتون

ملات تعمیری و ترمیمی آنیل بتون از جمله مواد (ملات های کمپوند پلیمری – سیمانی ) هستند که جهت ترمیم و بازسازی جداول بتنی ،  بناها و سازه ها و قطعات بتنی مورد استفاده فراوان قرار می گیرند . این مواد که ترکیبی از چندین ماده معدنی و افزدنی های شیمی بتنی و الیاف محسوب میگردند با سطوح بتنی تخریب شده اتصال بسیار محکمی ایجاد نموده و به دلیل مواد مخصوص مورد استفاده در ساختمان آن مقاومت های سطحی و کششی بالایی ایجاد می کنند.

از مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • هزینه کمتر نسبت به روش های دیگر
  • مدت زمان کمتر از یک ششم روش تعویض جدول
  • عدم ایجاد ترافیک در سطح معبر در هنگام اجرا
  • سالم ماندن آسفالت های معبر و یا نباتات باغچه های کناری
  • ایجاد سطح مقاوم در برابر عوامل مخل مانند اسید ها و آلودگی های سطح معبر
  • بالا بردن عمر جداول شهری نسبت به جداول جدید به دلیل آب گریز بودن ملات پلیمری شرکت آنیل بتن

 

  • تعویض جداول آسیب دیده با جدول جدید:

در این روش جداول قدیمی به طور کامل برداشته می شود و جدول های جدید جایگزین جداول آسیب دیده می شود. در این روش اقداماتی از قبیل تخریب جداول آسیب دیده، تهیه و اجرای مجدد جدول جدید و لکه گیری آسفالت  اطراف و یا باغچه باید صورت پذیرد.

از معایب این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • هزینه چند برابری تعویض جداول
  • زمان چند برابری تعویض جدول های فرسوده
  • ایجاد ترافیک در سطح معبر هنگام اجرا
  • ایجاد لکه و ناهماهنگی در آسفالت های یکپارچه خیابان ها

 

پیشنهاد گروه آنیل بتن از ترمیم و بازسازی سطوح آسیب دیده بتنی سطح شهر:

 

ملات ترمیمی با داشتن خاصیت نفوذی علاوه برایجاد چسبندگی زیاد و مقاومت بالا، قطعات فرسوده جدول را به حالت اولیه بازگردانده و خود نیز مقاومت فشاری و سایشی زیادی دارد. این ملات یک جزئی آب پایه بوده و جانشین مناسبی برای تعویض جدول بصورت سنتی می باشد.

مواد تشکیل دهنده این پودرهای سیمانی شامل 11 نوع ماده معدنی از جمله پر کننده های معدنی، سیمان و …. با درصد دانه بندی مشخص و هم چنین تعدادی افزودنی و مقادیری الیاف با ترکیب خاص می باشد که با یکدیگر مخلوط شده و به صورت ملات آماده بکار، تحویل اکیب اجرایی می گردد.

ملات های تعمیری پایه سیمانی تک جزئی آنیل بتن، محصولاتی ضروری برای فعالان عرصه ساخت و ساز هستند که امکان تعمیر سریع و ایجاد سطوحی صاف و زاویه دار را در سازه های بتنی فراهم می کنند. این ملات ها را می توان با نسبتی مشخص با آب ترکیب کرده و در ضخامت های متعدد اجرا نمود. قدرت پوشانندگی و پرکنندگی این مواد به قدری زیاد است که در ضخامت های مختلفی بدون شکست و ترک قابل اجراست.

این ملات ها توسط پلیمر، مسلح شده و در ترکیب با آب برای تعمیر، ترمیم و اصلاح حاشیه های بتنی آسیب دیده و شکسته و به خصوص جداول شهری که در معرض انواع آسیب ها قرار دارند مورد استفاده قرار می گیرد. این مخلوط پلیمری تنها با ترکیب با آب فوراً فعال می گردد و با قابلیت قالب پذیری که دارد می تواند ترمیم سطوح بتنی را با دوام و به صورت دائمی و به شکلی سریع ایجاد کند. این ترمیم با عث می شود تا لبه ها و سطوح شکسته کاملاً نو به نظر برسند. ملات های ترمیمی آنیل بتن با قدرت گیرش اولیه بالا مناسب برای تعمیر بتن در سطوح افقی، عمودی و در زوایای مختلف می باشد.

ملات آنیل با قدرت چسبندگی بالا و گیرش سریع خود و به دلیل درگیر شدن با سطوح و شکل پذیری مناسب، یک ترکیب بسیار مطلوب برای تعمیر، صاف کردن و روکش کردن است. این ملات مناسب برای استفاده در فضاهای خارجی و داخلی بوده و در بازه زمانی کوتاه و در لایه های متعدد و بر روی هم قابل اجرا می باشد. هم چنین این ملات می تواند به عنوان ملات مدل سازی برای صاف کردن و فرم دادن قبل از خشک کردن با شابلون برای ایجاد المان های معماری در ستون ها و پایه ها و سطوح استفاده گردد.

از طرفی از آنجا که اقلام بتنی به کار رفته در نهرها و ساختمان ها و پل ها و … در اثر گذشت زمان به واسطه شرایط جوی و حوادث پیش امده دچار خوردگی شکستگی و فرسودگی می شوند . تعویض و یا ساختن دوباره این اقلام هزینه های گزافی را بدنبال خواهد داشت و در برخی موارد ناممکن است از این رو شاید در خیلی از موارد احداث دوباره و یا تعویض میسر نباشد. در مورد پل ها و رفوژ اتوبان ها و خیابان های پرتردد به دلیل محدودیت های ترافیکی و یا هزینه های گزاف ، امکان تعویض اقلام با روش های معمول بسیار اندک است. این روش تعمیر و نوسازی در این گونه موارد اهمیت ویژه ای پیدا میکند.

لذا استفاده از ملات های خشک فراوری شده در جهت تعمیر و نگهداری و بازسازی جداول قدیمی و سازه های بتنی رشته ای نو و بدیع خواهد بود که این شرکت با طی طریق و کسب تجربه اماده ارائه خدمات می باشد. ملات تهیه شده در کارخانه با وجود ساختار ریز و تشابه ساختاری با ملات های بنایی مقاومت و چسبندگی بالایی ایجاد میکنند به گونه ای که بتن زیرین و اولیه از نظر مقاومت برابری می کنند.

اصلاح و بازسازی جداول

ویژگی ها

زیبایی – سرعت اجرای بالا – کیفیت مطلوب – مقاوم و ماندگار – سختی قابل توجه – شکل پذیری و ماله خوری مطلوب

مزایا

1 – قابلیت شکل دهی دلخواه جداول و سازه های بتنی

2- جلوگیری از ایجاد محدودیت های ترافیکی هنگام بازسازی و نوسازی المان های شهری و محیط های پر تردد

3- جلوگیری از اتلاف مصالح و منابع ملی و جلوگیری از ایجاد نخاله و ممانعت از آلودگی محیط زیست

4- مقاومت فراوان در برابر خوردگی و شرایط جوی سرد و گرم و رطوبتی

5- اصلاح و نوسازی با کاهش بیش از نصف هزینه ها و با زمان کمتر از یک سوم عملیات اجرایی

6- تقویت پیکره قدیمی اقلام بتنی به صورت درجا و بدون نیاز به تخریب تا مقادیر بسیار بالا

7- از بین بردن لک های سطحی و ناصافی و مک ها

8- تبدیل سطوح بتنی عادی به سطوح صاف و طرح پذیر

9- استفاده آسان : تنها با اضافه کردن آب می توان به بافتی مستحم چسبنده و آب گریز دست یافت.

10- بدون انقباض

11- بدون نیاز به بتونه کاری

12- صاف و شناور شدن آسان

13- کاهش هزینه های بازسازی و احداث و نگه داری پروژه های عمرانی

موارد مصرف:

  • تعمیرقطعات پیش ساخته بتنی
  • تعمیر کلیه سازه های بتنی مانند پل ,ستون و دیوار و نوک پله ها (اجسام زاویه دار)
  • ساخت رمپ
  •  
  • دیگر قابلیت ها :

خاصیت جذب آب کمتر

چسبندگی زیاد به سطح زیرکار

مقاومت مکانیکی و شیمیایی بالا

طرح پذیری و ماله پذیری بالا

 

خدمات تعمیر جداول آنیل بتون :

اندازه واحد موجود:

 30 کیلوگرم

نسبت اختلاط:

تقریباً 1 قسمت آب به: 3 قسمت پودر حجمی

چگالی ظاهری

تقریبا 1.8 کیلوگرم

وزن ملات تازه

تقریبا 2.4 کیلوگرم

میزان مورد نیاز

به ازاء هر طول متر جدول 8-12 کیلوگرم

مقدار pH 

9.5-10 

مقاومت فشاری

بعد از 3 روز تقریبا 250 کیلوگرم بر متر مربع

بعد از 7 روز تقریبا 350 کیلوگرم بر متر مربع

بعد از 28 روز تقریبا 450 کیلوگرم بر متر مربع

ترمیم جدول بتنیتعمیر جداول شهری

برای خبرنامه آنیل بتون
ثبت نام کنید .

ثبت نام کنید تا در اولین فرصت در جریان اخبار جدید و طرح های جدید ما قرار بگیرید. همچنین میتوانید ما را از شبکه های اجتماعی دیگرمان، نیز دنبال کنید .